« Home | Blekansikt » | Etniske fordommer » | 10 ting jeg vil si, men ikke sier » | Det hvite lyset » | Kjekt å ha » | Et sted i verden » | Tidtrøyte » | Sex(y) » | Meme on demand » | Det søte liv »

Aldringsprosessen punkt for punkt

Jeg dumpet innom LilleNille, som hadde kommet opp med 10 ting som visstnok gjør oss eldre.
La oss nå se :

Stress: Jeg kan vel ikke kalle meg en stresset person. Men de gangene jeg gjør det, gjør jeg det skikkelig.
Alkohol: En fest hvert jubelår reduserer vel ikke livskvaliteten min vil jeg tro. Hvis man skal gå på inntaket disse jubelårene er vi kanskje derimot på en annen diskusjon..
Bevegelse: Dette kommer seg. Noe skjer med motivasjonen ettervhert som kondisen blir bedre.
Fett: Prøver å begrense meg, og har oppgitt skinn på kylling, smør på brødskiva og vanlig yoghurt.
Røyking: Hører også innunder "hvert jubelår"- kategorien.
Forurensning: Ja, hva kan man gjøre med det? Jeg nekter uansett å flytte til Amazonas.
Sol: Kan man få for mye sol i dette landet? (Ja, jeg vet hva solarium er. Jeg kaller ikke det sol.)
Lite søvn: OK, her oppstår det første skikkelige problemet. Jeg er B-menneske, og får altfor lite søvn.
Overvekt: *hyyyl!*
Sukker:Nei, dette skal jeg greie å moderere.

Utifra dette bør jeg ha visse gode utsikter i det minste. Jeg slanker meg dessuten ikke. Jeg endrer livsstil. Jeg vil bli mamma, og jeg vil være en sprek mamma. En som holder tritt med ungen når den løper for å utforske verden. En mamma som viderefører et godt kosthold til ungen sin.
Og ikke minst vil jeg være en sunn ung dame.
Nå tror jeg nesten at jeg spenner på meg joggeskoene, jeg.

Jepp, det er noen stressfaktorer der ute.

Du er tagga, Fatcat!

Oki! :)

Legg inn en kommentar