« Home | Urettferdighet » | Beinrangel (pøh!) » | Meme on demand 2 » | Aldringsprosessen punkt for punkt » | Blekansikt » | Etniske fordommer » | 10 ting jeg vil si, men ikke sier » | Det hvite lyset » | Kjekt å ha » | Et sted i verden »

Kalorienes makt

Kalorier er skapt for å gjøre livet mitt surt. Eller om vi snur på det - herlig. Alt som inneholder masse kalorier er som regel noe jeg synes er veldig godt. Narvesen er nå så vennlige å annonsere kaffe + muffin til 15,-. Klarer jeg da å kjøpe kun kaffen, tror du? (Til mitt forsvar greide jeg å motstå fristelsen tidligere i uka, men siden det er lørdag idag kommer liksom tanken "Nå er det lørdag så da kan jeg kose meg litt")
Men - jeg velger nå heller å fokusere på at jeg sakte, men sikkert lærer jeg meg litt og annet om kosthold. Det er for eksempel veldig lurt å koke grønnsaker i hopetall - det metter og inneholder jo hverken fett eller kcal.
Men dette synes jeg ikke var noe gøy å skrive om - jeg måtte bare skryte litt. Bittelitt.

DEt skal jeg pinadø ha: Jeg er ikke feit fordi jeg driver og har i meg så mye søte saker, hvitt mel og annen skit. Men, fordi jeg er så glad i den ekstra porsjonen med middagsmat.

Man blir feit på en annen måte da, altså.

Sexy Sadie: Hehehe, den ekstra middagsporsjonen er et problem for meg også. Nå er jeg blitt flinkere, men jeg må hele tiden ha noe å gomle på, enten det er druer, Belvita eller knekkebrød :-)

Legg inn en kommentar